AdSense ssufian

Thursday, July 10, 2014

Isu Kalimah Allah: Putrajaya diserang

Terkejut hari ni bila terbaca kisah yang melibatkan kalimah Allah di negara kita...


Sebenarnya saya lebih terkejut bila membaca komen-komen dari pembaca-pembaca lain dalam page tersebut.

Secara peribadi saya berpendapat walau pun sama2 sembah Allah dan mengakui Allah itu Tuhan namun Allah mereka tidak sama dengan Allah kita dalam Islam... 

Mereka berhak panggil tuhan mereka sebagai Allah sebab panggilan itu telah ujud sebelum kelahiran nabi lagi malah nabi sendiri tak pernah halang orang kafir panggil tuhan mereka Allah... Pasti ada kebijaksanaan atas tindakan Rasulullah tersebut... Pasti ada kebijaksanaan bila Rasululah sendiri mengutus surat kepada pemerintah2 bukan Islam ini menggunakan kepala surat yang ada kalimah "Bismillah..."

Malah Allah sendiri memberi peringatan kepada kita dalam Surah Al Kafirun...



Jadi sebagai seorang muslim yang bijak dan faham konsep ketuhanan dan ketauhidan kepada Allah sepatutnya kita tak kalut tentang tindakan PBB baru-baru ini...

Kalau orang kafir yang lain di seluruh dunia termasuk di negara-negara Islam yang lain juga menggunakan kalimah Allah dan tidak pernah pulak kita dengar sebarang isu yang melibatkan penggunaan kalimah Allah di negara-negara Islam tersebut jadi mengapa kita nak jadikan ini suatu isu sehingga melibatkan PBB di negara kita?

Bukan nak mempertahankan PBB atau orang kafir tapi ini sebenarnya adalah suatu isyarat yang berkemungkinan iman kita sekarang semakin lemah dan ini juga adalah peringatan dari Allah untuk kembali kepada ajaran Islam sebenar seperti mana yang ada dalam hadis dan Al Quran bukan memandai-mandai mengikut ilmu logik atau akal fikiran.

Wallahualam...

No comments:

Post a Comment