AdSense ssufian

Friday, June 20, 2014

Nak Makan Lipas Kereta

Nak makan LIPAS?
Iskkk....
Takde lah keje aku nak makan lipas dehhhh....
Tapi sebenarnya ini lah yang hampir2 terkena kat aku tatkala aku nak makan makanan yang aku tertinggal cuma beberapa minit je dalam kereta...
Al kisahnya sebelum ni wife aku dah beberapa kali bagitau dlm kereta tu ada banyak lipas dan kena cari jalan macam mana nak halau lipas tu daripada terus membiak... tapi mungkin aku tak nampak sangat lipas tu (pandai pulak lipas ni sembunyik time aku naik kete ni) so aku pun buat tak tau je lah... sehingga lah malam tadi time aku nak makan ayam goreng beli kat pasar malam tadi yg tertinggal dlm kete...

Masya Allah... Masya Allah....
Sebenarnya aku dah kunyah dah pun ayam goreng tu... nasib baik tak tertelan je lagi.... Haru betul lah!

So... ini lah dia pepatah otai2 (old timer) ada mengatakan "dah terhantuk baru nak tergadah".... aku lah tu... hehehe

So tanpa membuang masa aku pun minta wife aku dapatkan semula nama ubat halau lipas dalam kereta yg dia pernah bgtau kat aku dulu... cari punya cari.... dapat lah tau.... nama ubat tu ialah "Combat"...

Jom kita 'combat' lipas-lipas ni...
Antara blog yang aku rujuk masa nak cari Combat ni ialah:


  1. Petua Lama
  2. Petua Tradisional dan
  3. Fire Starting Automobile
Okay... dah jumpa.... cuma bila baca penerangan tu, semua bagitau kena hati-hati sebab nanti kena cari dan vacuum lipas-lipas yg dah mati dalam kereta ni... masalah jugak ni.... takut selesai masalah lain nanti datang pulak masalah lain... 

Sebenarnya ada beberapa petua lain lah selain daripada guna Combat ni... then aku fikir-fikir aku nak guna cara menghalau...

So aku pun try lah guna satu petua menghalau ni... katanya boleh cuba guna produk "Serai Wangi dari Affy Haniff" yang kebetulan dah ada kat rumah...
Serai Wangi Afy haniff
Boleh halau lipas...
Aku pilih kaedah Serai Wangi Afy haniff ni sebab dah kebetulan ada kat rumah dan ia tak beracun...
Puas dah spray dalam kereta malam tadi so nanti tengok lah macam mana berkesan atau tak...


No comments:

Post a Comment